fredag 12 februari 2010

I´m back and alive

Nu är det dags för min återkomst.. Har känt ett tag att det vore skönt att börja skriva av sig igen, om jobb, livet och nu även vårt stundande bröllop :D

Har vart sjuk hela veckan och därför vart hemma från jobbet hela veckan, dagarna har fördrivits med att se gamla avsnitt av vänner, Dawson´s Creek och sova.

Idag kom mina päron hit med lunch trots att jag är superförkyld, så söta.

Iallafall så kom vi att prata om det stundande bröllopet och ja... Självklart kom gästlistan upp..

Min mamma& min mormor blev osams när mamma& pappa skulle gifta sig för snart 20 år sedan så mamma har gett sig fan på att inte säga nått..

Men pappa.. Han var tydligen tvungen att lägga sig i nu.. För jag hade inte tänkt bjuda hans bror (dvs. min farbror) och hans barn (mina kusiner) och deras mamma för att jag umgås inte med dem. Dvs. jag träffar dem så sällan, har de senaste ca 10 åren bara träffat dem under högtider men nu tycker pappa att eftersom jag bjuder min fasters familj från Spanien så borde ju de få komma med.. Och jag blir bara irreterad på att han ska lägga sig i.. Ska han betala för dem eller? Nej just det.. För vi kommer betala för hela bröllopet själv och jag är ganska säker på att han inte kommer bidra med ens en krona och då bestämmer vi väl själv?

Och så fick jag så dåligt samvete nu för han blev sur/ledsen och nu är jag ledsen..

Gästlistan är jobbig som det redan är.. Måste man bjuda de där vännerna som inte är så nära? Vet att de skulle bli jättebesvikna om de inte fick komma... Men suck.. Har bara ångest för detta nu..

Vad fan gör man?

Inga kommentarer: