tisdag 19 juni 2007

Skitallt

Flera vänner befinner sig nu utomlands på diverse mysiga ställen: Kreta, Spanien m.f... Och vad gör jag då? Sitter fast på världens skitjobb och mår dåligt över hur min arbetsgivare behandlar mig. Jo, så sant som det är sagt. Ni förstår, om jag nu skulle komma in på min utbildning till hösten (vilket jag vill helst av allt).. Då får jag ingen studieledighet här inte NEJ! Då måste jag säga upp mig ifrån mitt jobb& börja gå på behov här igen. Vilket kan innebära att allt går alldeles utmärkt, att jag får jobba när jag kan och jobb på sommarlov& så. Men det kan också betyda att jag står med ingenting. Och det får mitt oroshjärta att sätta igång... Tankarna att flyga. Vad händer om jag nu inte skulle klara mig något bra i skolan, om jag känner att det går inte alls. Då har jag ingenting. Låt oss verkligen hoppas att det inte händer. Allt jag vill är ju egentligen att sitta nere på playan med en iskall färgglad drink, kan jag inte få det istället för allt skit här hemma?

Inga kommentarer: