måndag 25 juni 2007

ÄNTLIGEN! :D

Imorse damp posten ner i brevlådan, som vilken annan måndag som helst.. På måndagar brukar det endast vilja komma massa skitreklam av någon andledning. Men inte idag. Idag låg det ett vitt kuvert mitt ibland all reklam som man bara kan tänka sig.

Mitt hjärta slog lite hårdare när jag såg det vita kuvertet, och ännu hårdare när jag vände på det och såg vart det kom ifrån.

Avsändare: Frans Schartaus Handelsinstitut

Vad det stod i brevet: Vi vill härmed bekräfta att du antagits till fyra terminers Kvalificerade Yrkesutbildningen, Resor&Turism, 80 poäng.

När jag hade läst de raderna för älsk i telefonen höll jag på att svimma. Jag skrattade, ropade lyckliga rop och grät en skvätt.

Och ännu bättre kändes det idag när jag kunde gå in till cheferna på jobbet. Jag har kommit in!!! Jag säger upp mig och går ner på behovsanställning.

Detta innebär att jag nu jobbar lite mer än en månad till, sen har jag drygt 3 veckors semester och sen börjar skolan direkt. Så om drygt en månad säger jag HEJDÅ till att jobba dessa skittider, förutom när jag själv väljer att ta pass *HURRA*

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett stort stort Grattis till dig med! Hoppas det blir en kul studietid. Matte är lite avis på mig. Han tyckte det var så kul på Lärarhögskolan. Så det lovar gott!

Du får lägga upp bilder på nya lägenheten också!