tisdag 6 mars 2007

Tuffa tag

Har inte riktigt känt mig tillfreds med mig själv på sistonde, och det är himlans jobbigt. När man går& tänker& känner att man är missnöjd. Nu pratar vi om vikten, som har gått upp en del igen :( Gick ner 7 kg för ett och ett halvt år sedan, och det kändes så himla bra. Fick kämpa en hel del för det med. Nu på sistonde har jag känt att de där kilona jag gick ner, de är nog tillbaks. Och ja, igår bekräftade vågen det jag redan visste. Hade gått upp 6,5 av de 7,0 jag lyckats gå ner. Jag blir så arg på mig själv att jag tillåtit mig själv att komma tillbaka till denna punkt, för det är en jävla kamp. Men, då är det dags att ta tag i problemet igen. Hejdå snabbmat, hejdå snacks osv.. Började igår med samma "viktprogram" jag körde när jag gick ner sist. Nu blir det morgonpromenader på 1 h varannnan morgon den här veckan, och nästa vecka är det "vilovecka", då får jag äta vad jag vill utan att tänka och måste inte motionera nått speciellt. På nått sätt chockar det kroppen& det funkar =D Men den här veckan räknar jag kalorier hela tiden, ganska tidskrävande& jobbigt men jag hoppas att det blir värt det i längden. Jag har ett mål, och det är min killkompis bröllop samt min mammas 50-års dag som infaller med 2 dagars mellanrum i Juni. Mitt mål är -12 kg, jag hoppas innerligt att jag kan klara det. Vilken kick det skulle vara. När jag var hemma i julas så tittade vi på kort sedan julen innan, och det verkligen syntes att jag var mycket smalare då. Vill dit igen+ mer.. Jag tycker jag har ett realistiskt mål för -12 kg kommer inte göra mig pinnsmal eller så, utan mera normal. Jag är inte tjock, men jag har extrakilon (för många av dem) och kampen har börjat!

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Men lilla du, 12 pannor? Inte kan du väl mena att du behöver det. Ta det lugnt och ta lite i taget du! :)

Anonym sa...

Inte lätt med vikt och hälsa. Hoppas att din hälsa går föra viktjakten. Det är allra viktigast. Jag håller på dig. Kramar