tisdag 13 februari 2007

Andra klipp från London =)




Stövlarna ovan är bland det bästa jag köpte i London, me like =) Även om mina systar sa att jag påminde om någon i Pirates of The Caribean när jag provade dem ;-) När vi var på Madame Tussauds hade Pirates Of The Caribean faktiskt fått en egen liten "avdelning", det var läckert att posera med Johnny Depp, han var nästan lika snygg som på film. Lite plastigare bara *ler* Det finns många saker att berätta från London, som när pappa glömde min systers väska på Madame Tussauds café och de precis hade ringt efter polis som skulle komma& spränga den när vi kom springandes med andan i halsen& frågade om de hade fått in en väska. Vi hade tur, annars hade ca 5000 kr sprängs i luften, och pappa hade fått en fattig semester efter att ha fått ersätta alla M:s pengar.. De är tydligen väldigt försiktiga efter terrorattackerna i London, bra i och för sig. Vi såg mycket i London (jag är väldigt tacksam över deras faktiskt ganska förståliga Underground), men fötterna var ändå helt förstörda varje kväll och man kände sig slut som människa. Det var länge sen jag var så trött som jag var där (och jag är ändå trött mycket). Vi åkte i London Eye, var på Madame Tussauds, gick på Camden Market& gick igenom hela Harrods (vilket var en mindre pärs i sig). Harrods var nämligen så stort att vi höll på att tappa bort varandra i början, inte lätt. Till slut fick vi iallafall dela på sig, funkade inte så bra att gå 6 pers i grupp& kolla på allt där inne. Vi bodde precis vid Oxford Street och jag tror nästan att jag kan skryta med att nästan ha vart inne i varenda jävla skoaffär på den gatan& det är INTE några (M:s fel, hon är skoberoende). Ett axplock av saker jag shoppade i London: En riktigt läcker rosa termos från Starbucks (jag älskar Starbucks, varför finns det inte i Sverige?), en turistig men snygg tröja med London tryck, ascool tisha från Punky Fish, ovanstående stövlar, 2 st muggar med Underground tryck osv osv.. Och så har jag investerat i den godaste parfymen jag någonsin har använt, tjejer lyssna nu: Armani Code Woman is the shit =) Älsk kan numer inte sluta sniffa på min hals/nacke hela tiden& folk frågar vad det är för parfym jag har. Läckert!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linda!
Nu är jag tillbaka som bloggbesökare :)
Allt är bara fint med mig tack. Själv då gumman? Vill också se Salem Al Fakir live, ju. Kramar

Anonym sa...

Vilka sötningar!