torsdag 12 april 2007

Sweet!!!

Vi har fått erbjudande på en hyresrätt, en 3:a med bra läge i ett bra område.. Så långt är allt toppen, men.. Tapeterna i alla rum är förstörda med stora, fula fettfläckar, i ett rum var det både hål i tapeten& saknades en del av golvet. Igår ringde dem& sa att den var vår. Så nu måste vi bara vänta tills nästa onsdag då de har besiktat den, så vi kan se om de tänker renovera den. Annars vill vi inte skriva på papprena. Det brukar vara mycket krångel med sånt här, min tjejkompis C ska flytta in i en lägenhet i samma område nu på lördag och de hade lovat nästan totalrenovering (för att lägenheten var helt förstörd av den tidigare ägaren) men nu har det såklart dragit ut på tiden. Det är med nöd& näppe de har lovat att hinna klart med att lägga alla golven tills nu på lördag när de faktiskt ska flytta in *suck* Och de har inte ens börjar tapetsera än, kul start i en ny lägenhet.. Fattar inte varför det ska vara så mycket krångel med allt när det gäller sånt här. Hoppas verkligen att de tänker rusta upp den så vi kan ta den, den är riktigt bra. Det finns till och med plats för tvättmaskin i badrummet (en liten dröm, så skönt att slippa tvättstugan). Och stort fint kök, i en lägenhet som vi kollade på förra helgen hade de hela köksbordet i vardagsrummet.. Det förstör ju, ska man ha en 3:a ska sånt finnas plats för i köket. Så snälla ni, håll tummarna för oss nu! =) Inflyttningsdatum är den 1 Juli om allt går bra *hurra*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Grattis grattis till lägenheten. Även om den ser ut som skrot nu så får vi hoppas att hyresvärden tar sig i kragen och fixar den... :) Grattis igen, gums! Och din störda dröm får vi allt snacka om någon dag! ;)

Anonym sa...

*håller alla tummar och tår*

Anonym sa...

Jag svarar här istället för i min blogg hehe :)
Men visst är det dålig behandling där jag jobbat. Bleh!! Träffade en kille igår som bara jobbat två veckor eller nåt sånt innan de lade ner förra avdelningen. Han frågade vad jag jobbade med nu. Jag berättade vad som hänt. Han skrattade till lite sådär nervöst... Jag tror inte att företaget har imponerat på honom särskilt stort. Var faktiskt förbi där idag. Kände mig ganska osynlig. Ingen som hälsade. Förutom fd jobbarkompisar. Sjukt. Men jag tror att det börjar ordna upp sig lite nu.. Faktiskt. :)
Ska börja på ett boende i Rotebro och sedan har jag sökt skola till hösten. Så kanske ordnar det upp sig? Hoppas det!

Stort grattis till lägenheten! Hoppas allt går bra!
Tjippen!